Hvorfor velge imove?
26.01.21
Norges mest fornøyde bilabonnementskunder
Den siste tiden har vi i imove kost oss med gode anmeldelser fra abonnentene våre på Trustpilot. Det gleder oss å se at vi har Norges mest fornøyde bilabonnementskunder; at de får produktet og servicen de forventer, og noen ganger til og med litt ekstra!
4.6 av 5.0 på Trustpilot per juni 2021.
Men: vi får selvfølgelig også tidvis kritikk som utfordrer oss til å belyse og nyansere innholdet i tjenesten vår, sammenlignet med konkurrentene våre. Og det er ofte kult det også, fordi det gir oss innblikk i hva dere der ute lurer på, og det gir oss mulighet til å svare.
Les mer om: imove sine brukertilbakemeldinger på Trustpilot
Nylig mottok vi for eksempel denne henvendelsen på chat, som vi gjerne kaster oss over!
Bilabonnement i sin enkleste fasong handler om å gjøre ting enkelt for kunden, for eksempel ved å inkludere:
- Service og vedlikehold
- Hjulskift
- Forsikring
I tillegg definerer man gjerne en bindingstid og hvor mange kilometer som er inkludert i abonnementet per måned. Dette er typiske fellestrekk for alle tilbydere av bilabonnement.
Så hvis kunden over sammenligner imove og andre aktører bare på denne delen av tjenesten, er det lett å forstå hvorfor han spør som han gjør.
Men akkurat som det finnes forskjellige typer mobilabonnement, eller abonnement på streaming av TV (small, medium, large etc), er det også store forskjeller på hva som er inkludert i de forskjellige bilabonnementene.
Under vil vi belyse noen av forskjellene.
Fri kilometer
For det første er vi eneste bilabonnements-tjeneste som tilbyr fri kilometer. Det innebærer at der hvor andre leverandører vil legge på ekstra kostnad per overkjørte kilometer – og slik medføre en høyere totalsummen senere – har ikke dette noe betydning hos oss: månedssummen forblir den samme. Vi tror at folk kjører bil basert på et behov. Veldig få kjører bil, bare for å kjøre bil. En imove-bil går i gjennomsnitt 1157 km pr mnd.
Kjør så mye du vil! Hos imove har du fri kilometer.
Kun elektriske biler, fra alle merker.
imove tilbyr kun elektriske biler. Du er garantert å kjøre miljøvennlig, med et bilabonnement fra imove. Hos oss finner du biler fra alle seriøse bilprodusenter. Det betyr at du ikke trenger shoppe rundt blant alle billeverandører. Vi er one-stop-shop for alle nye attraktive elbiler.
Aftenposten publiserte forresten nylig en artikkel om bilabonnement, hvor de presenterte en sammenlikning av et utvalg abonnementstjenester.
Les mer: Vil gjøre bilhold like enkelt som Netflix og Spotify
Du kan lese hele Aftenposten-artikkelen, og se resten av skjemaet her.
Ingen bindingstid
Nå er det heller ikke å stikke under en stol at verden rundt oss er i hyppigere og større endring enn noensinne, og det gjelder også den enkelte person: bo-, jobb-, og familiesituasjon kan endre seg raskt, og på den måten også bilbehovet. Derfor har vi ingen bindingstid, slik at du kan avslutte når du vil uten at det koster deg noe; slik slipper du å sitte med en bil i to, tre måneder, og med løpende kostnader, som du ikke trenger. Hos oss betaler du 1 mnd forskudd, men du har ingen bindingstid. Du kan stoppe abonnementet etter 1 mnd og levere bilen tilbake påfølgende dag om du ønsker det.
Alt av service og vedlikehold håndteres
Vi samarbeider med faste leverandører som reiser ut til abonnentene våre og skifter til sommer- eller vinterdekk der kunden er, og med verksteder som tar seg av service og vedlikehold; enten i verkstedet, eller hvor enn kunden måtte befinne seg.
Våre urban ninjas sørger for at abonnentene våre alltid får svar på henvendelsene sine raskt, og er bindeleddet mellom kunden og disse ulike aktørene. Dermed: Når det er tid for å skifte dekk, tar man kontakt med ninja Isak, Nikolai, Marius, Anette eller Piraya, og så fikser de biffen for deg.
Forsikring
Vi holder oss tro mot verdiene våre også her; det skal være enkelt, transparent og fleksibelt, og vi kan skryte av markedets beste forsikring: med full kasko, og 4000 egenandel, som er det laveste i markedet (se tabellen over). Vi har heller ikke fordyrende ekstrapakker for de som kjører mer enn 1000 km per mnd, er under 23 år, eller vil øvelseskjøre.
Vi har dessuten en tilbakeleveringsforsikring som sørger for at småskader og annet rusk ikke skal medføre overraskende kostnader når du leverer tilbake bilen din. Uansett hvor mange ganger du har vært uheldig, uløser det bare én egenandel. Og egenandelen er den samme som for kasko. Enkelt og greit.
imove sin unike tilbakeleveringsforsikring gjør at du ikke trenger bekymre deg for store regninger da bilen leveres tilbake.
Les mer: Hva regnes som unormal slitasje?
Vårt unike økosystem
Når du bestiller bil hos oss får du en telefonsamtale med en av våre ninjaer som gir deg all informasjon du trenger for å ta i bruk din nye elbil. Du får tak i en ninja til enhver tid og kan stole på at de hjelper deg med hva enn det måtte være. Vår chat er bemannet hele den tiden av døgnet vi ikke sover, du får alltid snakket med et menneske, ikke en robot.
Vi hjelper også abonnentene våre med å sette opp smart ladeboks med garantert grønn strøm, ferdig montert via våre partnere, vi har dessuten også et nært samarbeid med digitale bilformidlere som hjelper oss å hjelpe deg med å bli kvitt den bilen du har i dag.
Og om ikke det var nok så skifter vi gjerne dekk på din bil nr. 2: vi henter dekkene mens vi skifter på din imove bil.
I det store og det hele: i dette samarbeidet finner vi ut av alt – sammen!
Med bilabonnement fra imove kommer vi hjem til deg, eller til arbeidsplassen din, for å skifte om til vinter og sommerdekk. Og trenger du hjulskift på dine andre biler, løser vi det også.
Hjulskift og dekkhotell er inkludert - og vi skifter dekk hjemme hos deg
Avslutningsvis: Hva er fleksibilitet verdt?
Når alt kommer til alt er mye av innholdet i en bilabonnementstjeneste grunnleggende vanskelig å sette en konkret pris på: Hva er fleksibilitet verdt?
Når bilen går fra å være et objekt man eier, til at den blir en tjeneste, beveger vi oss fra de funksjonelle verdiene, som er lettere å prissette, til de emosjonelle som er langt vanskeligere å sette verdi på. Et bilabonnement med sitt innhold er laget for å gi deg en enklere hverdag. Og hva er egentlig tiden din verdt?
Hvilken tilbyder skal du velge?
Vi synes det er ordentlig stilig at bilabonnement som segment begynner å vokse ordentlig fram. For da vi startet imove i 2018 var det kun 4% av nordmenn som hadde hørt om bilabonnement, og i sommer passerte tallet 25%. Det forteller oss at tjenesten er i ferd med å etablere seg, men vel så gledelig er det at det stadig popper opp flere tilbydere av bilabonnement.
Vi ser ikke på andre tilbydere som konkurrenter, men tenker heller at dette segmentet har så liten markedsandel at enhver TV-reklame eller markedsføringsstunt de andre aktørene gjør, bare bidrar til å utdanne kundene om denne nye tjenesten. Til det felles beste for alle aktørene!
Media har etterhvert begynt å skrive en del artikler om bilabonnement, om hva du bør tenke på og hvem du bør velge. Som f.eks Smarte Penger, som trekker fram imove som eneste aktør som skiller seg ordentlig ut. Men valget er som alltid ditt. Og velger du feil, kan du jo bare bytte?
Les artikkelen her: Guide til bilabonnement og langtidsleie av bil
Eller denne artikkelen fra VG: Slik skaffer du deg et bilabonnement
Relaterte artikler
Forskjellene mellom bilabonnement og leasing - forklart
Mange har hørt om leasing, men få vet hva det innebærer. Hva er så egentlig forskjellen på leasing og bilabonnement?