FAQ | imove

FAQ

0

av Kim Daniel Sand Bagstevold den 28.06.22

Sist oppdatert 13.09.22 12:49

Hva trenger jeg for å booke bil hos dere?

For å booke bil hos oss må du ha fylt 23 år, bestått kredittsjekk, og ha hatt gyldig førerkort i Norge i 12 sammenhengende måneder.

Hvorfor feiler kredittsjekken min?

Det kan være fordi du for eksempel har kredittsperre, betalingsanmerkninger, eller rett og slett har for lav kredittscore. Du må ha minimum 30 i kredittscore for å kunne abonnere på bil hos oss.

Hvordan fungerer abonnementet?

Du booker enkelt bilen du ønsker deg på nettsiden, så kontakter vi deg når det nærmer seg utlevering av bilen for å avtale tidspunkt. Vi møter deg så for overlevering av bilen, og du kjører av gårde! Abonnementet starter når du betaler første faktura ved utlevering av bilen og løper automatisk til du selv sier opp på min side. Vi er lett tilgjengelig på chat om det skulle være noe i løpet av abonnementsperioden din.

Når er bilen jeg ønsker meg ledig?

Alle tilgjengelige biler er synlige på nettsiden. Dersom bilen du ønsker deg ikke er tilgjengelig, har vi ingen ledige av modellen. Du kan alltids spørre oss i chat om du ønsker deg en spesifikk bil, så kan vi sjekke om vi kan finne ut av noe for deg!

Når kan jeg hente/levere bilen?

Vi avtaler et tidspunkt. Vi er fleksible!

Hvordan foregår overlevering?

En av våre ninjaer møter deg til avtalt tidspunkt, og tar sammen med deg en gjennomgang av bilen og abonnementet. Eventuelle skader og annet noteres i et skjema og signeres av begge parter.

Hva kreves av meg ved innlevering/utlevering av bilen?

Du trenger kun førerkort for utlevering!

Hva må jeg gjøre før overlevering av bilen?

Bilen må vaskes og lades før levering, og alle nøkler, ladere og eventuelt annet utstyr må leveres til oss.

Hva er oppsigelsestiden?

Vi har ingen oppsigelsestid på abonnementet, men det må sies opp seneste sju dager før fornyelse for at du skal unngå en ekstra måned.

Hvordan betaler jeg for bompenger?

Det er ikke autopass-brikker i bilene, men det er registrert autopassavtaler på alle bilene våre. Du bli fakturert månedlig, uten ekstra gebyrer.

Hvordan gjøres betalingen?

Du legger inn betalingskort når du booker, og dette kortet trekkes ved fornyelse hver måned.

Hva skjer hvis jeg skader bilen?

Det første du må gjøre er å si ifra til oss og melde skaden til Tryg forsikring. Deretter tar vi en vurdering på om skaden må repareres omgående eller om det kan vente.

Hva gjør jeg hvis bilen min trenger service?

Gi oss beskjed på chat, så skal vi få satt opp en time til deg! Vi kan også stille med leiebil mens bilen din er på service.

Hva gjør jeg hvis jeg får opp feilmelding på bilen eller noe ikke fungerer?

Gi oss beskjed på chat, så hjelper vi deg å løse det!

Hva gjør jeg ved driftsstans?

Kontakt veihjelp!

Hva gjør jeg hvis jeg trenger hjelp?

Vi er svært tilgjengelige på chaten på nettsidene våre, og hjelper deg kjapt og enkelt!

Hva er kilometerbegrensningen?

Vi har ingen kilometerbegrensning i Norden!

Hvordan kan jeg bytte bil?

Dersom du ønsker å bytte ut bilen du abonnerer på med en annen, så booker du bare den bilen du ønsker deg på nettsidene våre, og så ordner vi resten – helt automagisk! Dette kan du gjøre når du har hatt bilen din i minimum en måned.

Kan jeg ha dyr i bilen?

Ja, men det skal ikke være spor etter dyret ved innlevering av bilen.

Hvordan avslutter jeg abonnementet?

Logg inn på min side og kanseller abonnementet!

Relaterte artikler

Hva er imove?

● Kåret av Forbrukerrådet og VG til det mest forbrukervennlige bilabonnementet
● Garanti, vedlikehold, dekk, hjulskift og forsikring er inkludert.
● Norges mest fornøyde bilabonnementskunder på Trustpilot

Skoda Enyaq imove bilabonnement