det er viktig å understreke at et abonnement hos oss inkluderer så mye mer enn bare en bil, og det avgjørende elementet bak den sømløse og bekymringsfrie abonnementsreisen heter urban ninja

En ninja til rådighet!

De er ikke nødvendigvis parkour-utøvere som kaster seg utfor bygninger i bybildet, slik navnet impliserer. En urban ninja hos oss er de som farter rundt i byen, som daglig er skitne på hendene, og som alltid er for å sørge for at våre imovers får en friksjonsfri reise.

 det er viktig å understreke at et abonnement hos oss inkluderer så mye mer enn bare en bil, og det avgjørende elementet bak den sømløse og bekymringsfrie abonnementsreisen heter urban ninja

Ordet bilabonnement er kanskje ikke allment kjent helt enda, og imove har blitt forvekslet med en form for bokklubb hvor du får en ny bil hver måned fordi du glemmer å avbestille, eller som et treningssenter; fordi du betaler for noe du aldri bruker.

Det er snarere tvert imot: hos oss betaler du kun for den perioden du bruker bilen, og da er alle de uforutsette kostnadene som stadig dukker opp i sammenheng med et bilhold inkludert.

Men: det er viktig å understreke at et abonnement hos oss inkluderer så mye mer enn bare en bil, og det avgjørende elementet bak den sømløse og bekymringsfrie abonnementsreisen heter Mattias og Isak.

Møt våre urban ninjas!

De er ikke nødvendigvis parkour-utøvere som kaster seg utfor bygninger i bybildet, slik navnet impliserer. En urban ninja hos oss er de som farter rundt i byen, som daglig er skitne på hendene, og som alltid er for å sørge for at våre imovers får en friksjonsfri reise.

- Man må jo få seg litt søvn også, men tanken er stort sett å være tilgjengelig døgnet rundt, sju dager i uka – så lenge man er våken, flirer Isak Areklett Norebø.

Han forklarer at han og Mattias er imoves altmuligmenn; i all hovedsak de som fikser det som må fikses. For det er nettopp dét som skiller imove fra leasing, og bilkjøp for øvrig: at du ikke er overlatt til deg selv, men har Isak og Mattias som dine personlige sparringspartnere.

- Hos oss er virkelig alt inkludert: du trenger ikke tenke på service eller verksted, og om du får problemer med et eller annet, trenger du ikke søke deg gjennom en mengde sider på google for å finne ut hvordan du skal løse det. Det tar vi oss av, sier Mattias Hamilton Totland.

Begge legger stor vekt på viktigheten ved alltid å være tilgjengelig, og siden imove "selger" biler på litt utradisjonelt vis – og tidspunkter – er åpningstidene også litt flytende. Det betyr at hvis det tikker inn spørsmål i chatten sent på lørdagskvelden er Mattias og Isak på pletten.

- Telefonen er alltid tilgjengelig, og det er nok noe av det kundene våre er mest fornøyde med også: vissheten om at vi alltid er tilgjengelige for å bistå. Vi ringer dessuten alle og gjennomgår alt ved bilen før utlevering, og siden mange ikke har hatt el-bil før, opplever de det som betryggende å få den samtalen i forkant av å få bilen levert i oppkjørselen, sier Isak.

Et nytt forhold til bilen

Det er Isak og Mattias som hver dag er ute og tar tempen på alle imovers; disse 'early adopters' som har valgt et helt nytt og ukjent produkt. Selv er begge spent på å få være med på å bygge imove fra starten av, og ser på imove som en representant for en ny måte å ha bil på – en måte som er kommet for å bli.

- Vi ser at mange egentlig gir litt blaffen i bilen, så lenge det er en god og trygg – og kanskje litt estetisk fin – bil som får deg fra a til b. Viktigst er det likevel å slippe å tenke på alt som er tilknyttet bilen, sier Isak.

Han understreker at alt handler om frihet og fleksibilitet; at man kan pause, avslutte og bytte bil når man vil, og trekker fram at enkelte kunder har hatt opptil åtte forskjellige biler, i tillegg til å ha tatt jevnlige pauser i abonnementet.

- Altså er det enkelte som virkelig utnytter alle mulighetene i et abonnement, noe som forutsetter god kundeservice og oppfølging; at alt går så sømløst og lettvint som mulig, sier Mattias.

Nettopp derfor fungerer de to som bindeleddet mellom kunden og alle instanser man må forholde seg til i sammenheng med bilen: om det er til firmaet som reiser ut og skifter dekk på bilene, eller til det faste verkstedet som kjører ut og hjelper kunden der de er.

Og selv om mange i dag bruker imove som en midlertidig løsning, tror både Mattias og Isak at flere beveger seg mer mot dette som noe permanent.

- Vi håper og tror at folk får mersmak på denne måten – den enklere måten – å ha bil på: den uten de uforutsette kostnadene, og alt styret ved å eie, sier Mattias og lar Isak få siste ordet:

- Hovedoppgaven vår er å være det leddet kunden skal forholde seg til: Abonnementene våre har én å forholde seg til, og det er imove, og første ledd i imove, det er oss.

Relaterte artikler

Varför välja imove?

Hvorfor velge imove?

Folk spør hvorfor de skal ha bilabonnement fra imove. Det vil vi gjerne prøve å svare på, for det spørsmålet reiser flere interessante temaer.

Les mer

imove

● Tilbyr miljøvennlig bilabonnement uten bindingstid
● Garanti, vedlikehold, dekk, hjulskift og forsikring er inkludert
● Alle kunder får mulighet til å oppgradere til større «hyttebil» ti dager i året uten ekstra kostnad.
● Norges mest fornøyde bilabonnementskunder på Trustpilot

imove urban ninja