From A to B without the &#%!
06.08.21
imove opplever for tiden en sterk vekst i både Norge og Sverige med sitt bilabonnement, og lanserer i disse dager en ny kampanje og konsept for merkevaren.
– Etter tre års drift, tusenvis fornøyde kunder og solid enhetsøkonomi i tjenesten er vi nå trygge på at timingen er korrekt for å skalere tjenesten ut, sier gründer og daglig leder i imove Hans Kristian Aas.

CPO Gunnar Birkenfeldt og CEO Hans Kristian Aas
Det er PR- og reklamebyrået JCP PRAD står bak.
- Vi ønsket å få frem hvor &#%! det er å eie bil, og hvor enkelt det er å abonnere på bil via imove, sier kreatørene Helge Svendsen og Øivind Kristiansen
I reklamefilmene møter vi to personer som har nokså like liv, bortsett fra at den ene har valgt å ta i bruk imove.
I et episodisk reklameunivers møter vi to personer som har nokså like liv, men der den ene har tatt litt mer fornuftige valg på bilfronten enn den andre. Og ofte er det ikke mer som skal til for å ha betydelig mindre stress i livet.
- Det å ha bil er en utømmelig kilde for frustrasjoner, kjedelige dekkskift, dyre reparasjoner og kontroller. Dette er et universelt anliggende og vi er overbeviste om at denne kampanjen vil fungere like godt internasjonalt som i Norge, sier Svendsen og Kristiansen.

En frustrerende ting med å eie bil selv - dekkskift
imove er allerede lansert i flere europeiske markeder. JCP PRAD vant den internasjonale pitsjen om kontoen i vår. Den første kampanjen går bredt ut i kanaler som TV, sosiale medier og i de største digitale mediene.
- Det har vært både gøy å krevende å lage en kommunikasjonsplattform som skal fungere også utenfor Norges grenser, sier byråleder i JCP PRAD, Lars Eia Kirkholm.
- Folka i imove er en gjeng som ikke er redd for å forsøke nye ting og som har turt å stikke seg ut i en mer eller mindre generisk bilbransje. Da blir det både morsomt og modig, en uslåelig kombinasjon, legger Kirkholm til.

Kreatør Helge Svendsen, PR-rådgiver Salima Jobarteh, Gründer imove Gunnar Birkenfeldt, CEO imove Hans Kristian Aas, Kreatør Øivind Kristiansen, Kreativ Leder Martin Pira og Byråleder Lars Eia Kirkholm